Gruntowna przebudowa trasy narciarskiej Ondraszek to najważniejsza z inwestycji, jaka poprzedza zbliżający się sezon zimowy w ośrodku Skrzyczne, należącym do Centralnego Ośrodka Sportu w Szczyrku.
Na odcinku o długości 1200 metrów trasy Ondraszek, w następstwie przeprowadzonych prac, znacznie zwiększyła się jej szerokość, osiągając nawet blisko 20 metrów w najwęższym miejscu. To jednak nie wszystko, bo w następstwie inwestycji zyskała także zupełnie nowy, bardziej atrakcyjny profil. Dzięki temu z trasy korzystać będą mogły bez przeszkód zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane w narciarstwie zjazdowym. Trasa zostanie dodatkowo zabezpieczona specjalnymi siatkami biodegradowalnymi.
Jak przyznaje Tomasz Laszczak, dyrektor COS-OPO w Szczyrku, zarządzającego całorocznym ośrodkiem na Skrzycznem, inwestycja ta ma z perspektywy korzystających z tras ogromne znaczenie. – W pierwszej kolejności, zanim przystąpiliśmy już do realizacji inwestycji, musieliśmy zmierzyć się z wszelkimi formalnościami. Po przygotowaniu stosownej dokumentacji i uzyskaniu niezbędnych zgód prace ruszyły w taki sposób, aby zdążyć z ich finalizacją przed startem sezonu narciarskiego – zauważa dyrektor Ośrodka.
Co istotne, inwestycja aktualnie prowadzona obejmuje również montaż profesjonalnego systemu naśnieżania. Pracownicy COS, którzy będą go w sezonie obsługiwali odbyli w związku z powyższym szkolenie w Bolzano we Włoszech, w siedzibie TechnoAlpin, a więc lidera światowego rynku w kwestii systemów naśnieżania.
Inwestycja sfinansowana została ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Koszt zadania to ponad 2,5 mln zł. – Wykonujemy kolejny znaczący krok w kierunku rozwoju naszego Ośrodka. Niezmiennie poprawiamy jego atrakcyjność i konkurencyjność, aby sprostać oczekiwaniom tak licznie przybywających do nas miłośników zimowych aktywności – mówi Tomasz Laszczak.
Dodać warto, że inną inwestycją poprawiającą stan infrastruktury narciarskiej będzie montaż nowej taśmy w miejsce istniejącej pomiędzy peronami 2 i 3 na Jaworzynie. Nowa taśma mieć będzie znacznie większą wydajność, zabezpieczona zostanie dodatkowo osłonami. Rozstrzygnięte zostały ponadto przetargi na zakup armatek – 15 mobilnych oraz 3 zamontowanych na stałe w newralgicznych miejscach na trasie FIS.
Na odcinku o długości 1200 metrów trasy Ondraszek, w następstwie przeprowadzonych prac, znacznie zwiększyła się jej szerokość, osiągając nawet blisko 20 metrów w najwęższym miejscu. To jednak nie wszystko, bo w następstwie inwestycji zyskała także zupełnie nowy, bardziej atrakcyjny profil. Dzięki temu z trasy korzystać będą mogły bez przeszkód zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane w narciarstwie zjazdowym. Trasa zostanie dodatkowo zabezpieczona specjalnymi siatkami biodegradowalnymi.
Jak przyznaje Tomasz Laszczak, dyrektor COS-OPO w Szczyrku, zarządzającego całorocznym ośrodkiem na Skrzycznem, inwestycja ta ma z perspektywy korzystających z tras ogromne znaczenie. – W pierwszej kolejności, zanim przystąpiliśmy już do realizacji inwestycji, musieliśmy zmierzyć się z wszelkimi formalnościami. Po przygotowaniu stosownej dokumentacji i uzyskaniu niezbędnych zgód prace ruszyły w taki sposób, aby zdążyć z ich finalizacją przed startem sezonu narciarskiego – zauważa dyrektor Ośrodka.
Co istotne, inwestycja aktualnie prowadzona obejmuje również montaż profesjonalnego systemu naśnieżania. Pracownicy COS, którzy będą go w sezonie obsługiwali odbyli w związku z powyższym szkolenie w Bolzano we Włoszech, w siedzibie TechnoAlpin, a więc lidera światowego rynku w kwestii systemów naśnieżania.
Inwestycja sfinansowana została ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki. Koszt zadania to ponad 2,5 mln zł. – Wykonujemy kolejny znaczący krok w kierunku rozwoju naszego Ośrodka. Niezmiennie poprawiamy jego atrakcyjność i konkurencyjność, aby sprostać oczekiwaniom tak licznie przybywających do nas miłośników zimowych aktywności – mówi Tomasz Laszczak.
Dodać warto, że inną inwestycją poprawiającą stan infrastruktury narciarskiej będzie montaż nowej taśmy w miejsce istniejącej pomiędzy peronami 2 i 3 na Jaworzynie. Nowa taśma mieć będzie znacznie większą wydajność, zabezpieczona zostanie dodatkowo osłonami. Rozstrzygnięte zostały ponadto przetargi na zakup armatek – 15 mobilnych oraz 3 zamontowanych na stałe w newralgicznych miejscach na trasie FIS.