• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Historia

Kolej linowa na Skrzyczne, którą budowano w latach 1954-1960 z inicjatywy Komitetu do Spraw Turystyki – Przedsiębiorstwa Wyciągów Turystycznych, była pierwszym obiektem sportowo-rekreacyjnym działającym w Szczyrku. Pierwszy odcinek kolei linowej na Skrzyczne przekazano do użytku 26 stycznia 1958 roku, całkowite ukończenie budowy miało miejsce 31 grudnia 1960 r.

1954
1960

W latach 1960-1966 budowano wyciągi orczykowe (typ Junior Muller) na „Dolinach” w masywie Skrzycznego, powstały także wyciągi orczykowe na Zapalenicę i Hondraski.

1960
1966

Z dniem 1 stycznia 1970 r. Przedsiębiorstwo Imprez Sportowych (kontynuator działań PWT) przekształciło się w Centralny Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku, a na terenie Szczyrku powstał jego Oddział Śląski. W skład Oddziału weszły m.in. kolej na Skrzyczne oraz wyciągi orczykowe na „Dolinach”, na Stokłosice, na Hondraski wraz z nartostradami, natomiast trzy lata później Oddział przejął również trasę zjazdową FIS w Szczyrku.

1970

W roku 1976 nastąpiła kolejna reorganizacja przedsiębiorstwa, w którego administracji znalazły się koleje liniowe, wyciągi narciarskie i obiekty sportowe na terenie Szczyrku, Wisły i Ustronia. COSTiW został przekształcony w Centralny Ośrodek Sportu Oddział Beskidzki w Szczyrku. Modernizowana była trasa zjazdowa FIS na Skrzycznem.

1976

W latach 80. wybudowano nowy wyciąg orczykowy tzw. Doliny III na szczyt Skrzycznego. W miejsce przestarzałej kolei z pojedynczymi krzesełkami został oddany do użytku wyciąg z krzesełkami podwójnymi.

1980

Inwestycje niezwykle ważne miały miejsce w XXI wieku. Ośrodek narciarski na Skrzycznem, ze zmodernizowanymi trasami i nowoczesną koleją kanapową na całym odcinku z dolnej stacji w Szczyrku, przez Jaworzynę aż na szczyt Skrzycznego, to dziś jeden z czołowych ośrodków w kraju. #TuRodząSięZwycięzcy

2000